Friday 10 January 2014

Persiapan Perkahwinan: Mengkaji Tema Perkahwinan

Persiapan Perkahwinan: Mengkaji Tema Perkahwinan

Macamana persiapan anda semua? Ada bagus? lancar? Memang banyak yang difikirkan.. urusan tok kadi, dewan, katering, mak andam, jurugambar perkahwinan dah pelbagai hal lagi termasuklah tema perkahwinan. Kadang-kadang orang yang berbicara dengan kita tidak nampak apa yang kita mahukan, lalu apa yang dihasilkan tidak seperti yang kita mahu.. 
Kekadang berbuih mulut bercakap tapi lain pulak jadinya. Dah mula wedding planner atau penghias terbabit nak menyalahkan kita sebab bajet/duit kasi sikit tapi nak macam-macam. Kita ingat betul2 lah boleh buat dengan bajet yang diberi.. aduhh.. bila hal nie terjadi dan waktu telah suntuk, jarang yang dapat diperbetulkan.. Oleh itu ada perlu anda memaparkan idea anda di dalam satu storyboard. 
Kalau zaman canggih sekarang bride-to-be semua pakai powerpoint. Nampak baju, dekor, warna yang menarik, ngap, cut and paste dalam power point. ..akhirnya jadi macam collage pulak power point tu.. Ini baik sebab wedding planner nampak dengan jelas apa yang anda mahukan. Tema yang menarik dapat diusulkan kepada mereka yang terlibat.. seperti katering contohnya.. nak air sirap hijau kaler epal, kuih-muih pun warna hijau.. coraknya begini-begitu,,
inspirasi perkahwinan - ilham tema perkahwinan
inspirasi perkahwinan - ilham tema perkahwinan
semua berkenaan dengan tema coklat ditampalkan di power point
inspirasi perkahwinan - ilham tema perkahwinan
baju-baju yang diidamkan juga ditampalkan di power point ..lepas tu tunjukkan sahaja pada pereka fesyen baju pengantin anda.. (gambar ihsan peveyhack.com)
Amacam mudahkah?
inspirasi-tema-perkahwinan-lemakketam

No comments:

Post a Comment