Thursday 9 January 2014

Tips Perkahwinan: 4 Cara Kurangkan Stress Dalam Persiapan Perkahwinan


1. Cari Bantuan: Anda tidak perlu melakukan segala-galanya! Cuba cari kawan, atau saudara-mara yang rapat untuk sama-sama membantu anda dalam menguruskan majlis perkahwinan anda. Ia adalah cara yang lebih produktif (dan lebih baik).

2. Berbincang dengan rakan-rakan tentang sesuatu yang lain daripada perkahwinan anda: Apabila rakan-rakan rapat anda dipilih untuk menjadi pengapit, perbualan yang akan kerap berlaku adalah mengenai majlis perkahwinan anda. Cuba elakkan dari kerap berbual mengenainya kerana rakan-rakan anda akan bosan mendengar sekaligus menambah tekanan kepada anda sendiri apabila merasakan rakan-rakan rapat tidak mengambil berat mengenai majlis perkahwinan padahal mereka bosan kerana selalu berborak mengenainya.

3. Hadkan waktu untuk membaca majalah perkahwinan ataupun gambar-gambar kahwin orang lain: Satu kajian baru-baru ini, menunjukkan peningkatan tahap tekanan wanita. Mengapa? Mereka membandingkan diri mereka dengan imej "sempurna" yang digambarkan didalam gambar-gambar dan majalah-majalah perkahwinan. Ingatlah bukan majlis kahwin adalah sempurna. Kekurangan mesti ada, dan disebalik gambar yang sempurna itu banyak kisah yang tidak dipaparkan.

4. Checklist : Sediakan checklist untuk perkara-perkara penting yang perlu dilakukan agar anda tidak merasakan banyak perkara yang perlu disiapkan pada satu masa tertentu.

Artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang kad kahwin, kad kahwin murah, kad jemputan kahwin, kad jemputan, kad kahwin design, contoh kad kahwin, perkahwinan, kad perkahwinan, wedding card invitation, invitation card, wedding invitation,design wedding card, card design, wedding card malaysia, free wedding card, sample wedding card

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

No comments:

Post a Comment